Lørdag 7.september avholdes årets klubbmesterskap på landevei.
Øvelsen er individuell tempo i Maridalen.
Du er her
Telemark Tours?
Av Espen Unaas, 31. mai 2010 - 0:42
Forum:
Jeg har nå lagt en slagplan for hvordan jeg skal finne DSSP formen på rekordtid. Planen innebærer Telemark Tours til lørdag. Jeg ser at ingen fra laget er påmeldt. (bortsett fra meg og Emil) (Er 10stykk fra Rye som skal sykle lang løye ser jeg) Noen andre som har planer om å delta?
Rittet er langt. 252km, spennende omgivelser og fint vær med 4000 høydemeter. Arrangøren reklamerer med et av de hardere turrittene i Europa ;)
- Logg inn for å skrive kommentarer
Telemark Tours
Hei Espen
Rye Tempoen skal på treningssamling i Skien til helgen. Telemark Tours er en del av opplegget vårt. For mer info se http://www.sportsklubbenrye.no/node/12324
mvh
Cato
Telemark Tours er et hardt
Telemark Tours er et hardt ritt som går i en veldig fin og variert løype. Passer bra for folk som synes oppoversykling kan være gøy. Passer for så vidt også for folk som ikke sier nei takk til kamikaze full-fart-framover utforkjøring. Min personlige fartsrekord på 86 km/t ble satt i denne løypa, rett før jeg satte en nesten uslåelig rekord for hurtig nedbremsing fra 60 km/t til 0 km/t (10 cm).
Hvis værmeldingen viser sol, over 12 grader og medvind hele veien så er det kanskje mulig at jeg plutselig finner ut at jeg må bli med på 252 km-runden. Tipper det mest aktuelle da er å kjøre ned på fredag og finne et eller annet sted å sove i Skien. Tar det etter innfallsmetoden.
Strategien blir i så fall å lure seg med bak fronten av hovedfeltet, inntil de som gjør jobben i front blir lei og støter som et helvete i bakken ved Gautefall. Deretter er det enten å henge med videre og bidra så langt det går, eller falle av som et slakt og karre seg inn de siste 170 kilometerne sammen med andre slaktofre.
Sprekingene i Rye Tempoen, "formerly known as Lille40", stiller med en håndfull personer på den lengste distansen. I tillegg har de ganske mange folk på mellomdistansen (også kjent som Pinglerunden). De har sikkert en eller annen plan ift. hvordan man skal få påfyll av drikke. Tidligere års erfaring tilsier at full stopp på matstasjonene og innlagte røykepauser er det mest aktuelle.
Geir
Hvem var det som la inn røykpause igjen?
Husker det var en på 15 timern for 2 år siden som bommet seg en røyk på en av de siste matstoppene. Noen spiste tomatsuppe og han tok seg en røyk, med maxim til.
Husker jeg punget like etter. 2 ganger faktisk...
Det var han med fransk
Det var han med fransk mestertrøye og ringeklokke på styret. Det verste var at han kjørte ganske sterkt. Vi klarte ihvertfall ikke å ta han igjen etter alle pausene du påførte oss...
Jeg legger skylden på slangene fra sørensen.
Det var de slangene sørensen solgte bulk før de fikk tilbake continental slangene.
De var jo råtne. Ventilen løsnet fra slangen når man løsnet gasspatronene.
De egnet seg best i lomma og ikke i dekket.
Etter avsjekk med Cato er
Etter avsjekk med Cato er det kun han fra Rye-Tempoen som skal delta i den lange løypa. De andre satser på å kjøre beinhardt i Harepusløypa. Det bør jo helst bli rått parti.
Kjenner ikke så mange av de øvrige Rye-folkene som har meldt seg på i voksenløypa. Uansett risikerer man å havne i en gruppe hvor mange ikke har tenkt å stoppe på noen matstasjoner. De som ønsker å delta på dette bør derfor vurdere å kjøre med to store flasker + Camelback for å unngå å måtte stoppe og miste feltet. En klekkelig bot fra Stilpolitiet må påregnes, både for litersflasker og (særlig) for sekken. Røyking i feltet gir imidlertid redusert straff.
Geir
Mye å ta tak i for
Mye å ta tak i for stilpolitiet her ja. Da er det greit å kunne hente seg inn med en rullings eller to.
Jeg vil bare tilføye at de som velger harepusløypa ikke kan påregne å slette boten fra stilpolitiet så enkelt, siden det selvfølgelig er røykeforbud i feltet blant harepusene. Her gjelder samme reglementet som i Tour de Norway for kids.
Johan Haugseth
Asfalt kvalitet
Som førstegangs reisende i Telemark Tours har jeg hørt mye forskjellig om asfalt kvaliteten. Spm: Går det greit å kjøre på karbon hjulene uten alt for stor risiko for å skade de eller vil dere anbefale vanlige hjul?
Jeg har syklet rittet to
Jeg har syklet rittet to ganger, sist gang i 2008. Asfalten er jevnt over bra. Det var imidlertid et ganske langt parti med dårlig asfalt, kanskje en mil eller to. Husker ikke eksakt hvor dårlig det var, men i alle fall ruglete nok til at vi reduserte farten vesentlig ift. det vi ellers ville holdt der. Mulig de har utbedret det nå, vet ikke. Med mindre det har blitt en del verre så bør det imidlertid ikke være noe stort problem å bruke karbonhjul. Jeg kjørte med Zipp 404 karbonhjul i 2008 og kommer til å gjøre det samme i år hvis jeg finner ut at jeg skal være med. Er det for ille kan man jo til nød kjøre med litt ekstra avstand til rytteren foran.