Du er her
Bra Randsfjorden Rundt!
Imponerende innsats i dag!
Vi kom inn på 3:40, ca. 30 sek bak resultatet ifjor. Det er svært bra! Har ikke finstudert tidsserien ennå, men etter det jeg kunne se underveis tapte vi litt tid de første milene. Dette ble stabilisert i midtpartiet, mens vi klarte å ta igjen det aller meste i motvinden de siste milene. Der ble det kjørt ekstremt sterkt.
Det er all grunn til å framheve laginnsatsen i dag. Utrolig bra kjørt av dem som klarte å ligge i rulla hele veien og de som bare hadde korte opphold på halen for å spise. Det som er minst like imponerende er alle dem som begynte å bli alvorlig slitne og etterhvert måtte bak på halen ganske ofte, men som likevel stadig gikk inn i rulla og bidro det de klarte. Det står det stor respekt av. Når vi stiller til start med 12 - 15 personer færre enn monsterpulja til Lille40 så må vi kompensere med innsats og vilje, og det var det ihvertfall ikke mangel på hos noen i dag.
Mannskapene i følgebilene har også en stor del av æren for det gode resultatet. Både langingen og teknisk bil fungerte utmerket. Uten innsatsen fra følgebilmannskapet kan vi bare glemme å sykle så fort som i dag. Det var litt vanskelig for Nils Jørgen og meg å høre hva som ble sagt på radio fra teknisk bil, så "kast flaskene"-sonen kom brått på. Signalgivingen var jo uansett ikke til å misforstå. Teknisk bil fikk litt å gjøre også i dag, med to punkteringer (meg og Jo). Bilpes-kjøringen fungerte veldig bra. Det gjelder å ligge tett på bilen, ikke stresse seg opp, kjøre like fort som laget oppover og ta innpå i nedoverbakkene. De siste 100 meterne fra bilen og opp til laget var likevel relativt tøffe for min del. Hadde over 95 % av makspuls der.
Geir
- Logg inn for å skrive kommentarer
Stiller meg bak alt Geir
Stiller meg bak alt Geir skriver. Jeg kan ikke komme på å ha sett så makeløs bra innsats og offervilje på lenge. Viljen til å gå i kjelleren og gi alt var utrolig bra. "God jobba" til alle og en hver. Vi startet med 23 mann. I fjor var vi ca 30. Forholdene i år var heller ikke bedre enn i fjor. Allikevel smeller vi til med omtrent samme tid. Imponerende.
I tillegg til innsatsen fungerte også det tekniske bra. Mye fin og smal kjøring i front, brukbart med "korteste vei" og helt ok kjøring i bakker. Absolutt i rute.
Når det gjeller halen, så vet jeg ikke så mye om hvordan den fungerte i dag. Geir har sikkert noe som kan justeres på, men det virket som om dere fikk litt mer nytte av den i dag en på NR? Med det mener jeg at det var mulig å spise, drikke og restituere der for så å kommet sterkere inn i rulla igjen.
Ellers, halen er til for å brukes.
Det gjelder alle. På Mjøsa Rundt, som er en god del lengre vil jeg gå så langt som å si at alle _skal_ på halen flere ganger i løpet av rittet. Vi trenger treninga på halekjøring, og vi trenger hvilen det gir, uansett hvor sterk man måtte føle seg.
Nils Jørgen
-veldig fornøyd
Gratulerer med en flott
Gratulerer med en flott gjennomføring av RR. Det godt å se at Rye14 klarer å holde nivået oppe etter fjorårets meget sterke sesong. Det står det all respekt av, og nå er det bare å kjøre på videre!!
Gleder meg å følge dere videre!
Sykkelhilsen Erik J.
Flott gjennomført !
Først og fremst: suverent kjørt alle mann!
( for meg var dette rittet "make or break", så etter målgang var jeg ganske godt fornøyd
Takk for hjelpen rundt Randsfjorden.
At vi klarte å matche tiden fra 2009, kan vel ikke sies å være annet kjempe bra. For min egen del var rittet en gedigen opptur. Følte jeg fikk bidratt ganske bra på runden i motsetning til hva tilfellet var på Nordmarka rundt. Vil igjen berømme kapteinens kjøring og hensyn i bakker. Idag kjører vi veldig kontrollert og bra opp, slik at alle mann kommer med og har litt i gi når man får ned pulsen noe. For meg personlig blir den neste, og ikke minst aller viktigste testen Mjøsa rundt. Jeg var forøvrig på halen en god del for å spise, og ikke minst en god del for å hvile. Her har vi noe å gå på, vi kjører til tider bra og organisert. Men fra tid til annen har vi ganske mye å gå på. Idag var det tilfeller av farlig kjøring, med helt plutselig rekkeskifter ( bare flaks at vi ikke krasjet), samt at det var en tendens til at alle lå bak Geir på en lang rekke fordi de måtte hvile lenger, og ikke fylte ut i to rekker. Da blir halen et forferdelig tungt sted å være ! samt bør vi fokusere på å holde hjulet i mye større grad på halen også.
Dette sagt, en av de aller viktigste tingene som jeg også nevnte etter Nordmarka, er den utrolig oppmuntrende og motiverende tonen vi har innad i laget. Det er virker utrolig motiverende og gjør at man mentalt kan ligge på helt på "stålet" i minst 30% lenger i tid. Ser virkelig frem til å slå rye 15s tid på Mjøsa rundt om et par uker : )
PS. leste på lille 40 forumet at de befestet seg som ryes nr 2 lag, at de slo oss med 3 minutter på Randsfjorden, med 32 mann i rulla ifølge resultat listene, mot våre 23, dvs vil altså si at de hadde 39% menneskekrefter enn oss : ) Det var uansett vel blåst av Tempoen, lykke til fra Lillehammer.
RR
Hei karer.
Takker så mye for turen i går. Helt utrolig morsomt å være med på dette laget. Er enig med alt som er skrevet. En kjempe opptur for meg som er rimelig usikker på det meste, men fikk noen gode svar som jeg tar med meg videre. Slet veldig de siste 4-5 milene, men klarte å bite meg med. Fikk dessverre ikke bidrat så mye i rulla på slutten. 10 plass på Furulund det er bare helt utrolig. Det er en del av dere som bare er super sterke, jeg tar av meg hatten for dere som sitter i rulla hele tiden. Nok en gang takker så mye for å få være med på dette laget og håper å klare å bidra enda mer på mjøsa rundt d 13/6. Vi sees på trening til uka.
Mvh Kåre
Når det gjelder halekjøringen...
Jeg er nok enig med Kenneth i at vi har noe å hente ift. halekjøring.
Som påpekt så var problemet en tendens til kjøring på en rekke etter meg. Dette oppstår når folk begynner å bli så slitne at de ikke klarer å gå inn i rulla og når også plassen fremst på halen føles tung og vanskelig. Det ironiske er jo at kjøring på en rekke er tyngre for alle, særlig hvis det er sidevind (som på lørdag) eller hvis er småkuppert terreng (som på lørdag). Da blir alle bremset av sidevinden og trekkspilleffekten blir forferdelig for de helt bakerst.
Jeg brukte derfor en del energi på å få folk til å ta plassen ved siden av meg. Det som er veldig bra er at det stort sett var en eller annen som tok ansvar for å ta den plassen. Det som er noe mindre bra var at det garantert ikke alltid var den som sto for tur som gjorde det.
På ritt vil det helt sikkert være noen som ikke klarer å bidra i rulla like mye som enkelte andre. Periodevis kommer det garantert også til å være noen som er for slitne til å gå inn i rulla når det er deres tur. Da må man huske at halen er en viktig del av laget. Selv om du ikke orker å ligge i rulla så må du bidra med du kan på halen også.
Det du kan bidra med på halen er å kjøre slik at de andre på halen sparer krefter:
1) hold plassen din og ta plassen ved siden av halesjefen
2) alltid to rekker
3) ligg tett på hjul.
Hvis du gjør dette så bidrar du til lagets framdrift, fordi halen blir et mye bedre sted å være for alle. På Trondheim-Oslo MÅ vi få til dette. Det er et ritt hvor flere på laget i perioder vil være helt i kjelleren, kjøre ganske mange mil på halen, for deretter å kvikne til og være blant de aller sterkeste i rulla.
Takk for sist, folkens!
Takk for sist, folkens! Stiller meg bak alle de positive kommentarene ang RR. Godt gjennomført, dette lover bra!
En "liten pirketing" som det ikke koster mer enn litt våkne hoder å justere på. Jeg har video fra målgangen og det ser litt rotete ut. Når vi passerer målstreken skal vi se ut som én enhet, ikke mange enkletryttere. I praksis vil det si at ingen skal spurte fra laget og vi skal kjøre kontrollert på 2 rekker. Dette høres sikkert jålete ut, men det er målgangen folk legger merke til. Husk at vi representerer et lag og en klubb!
Bra du nevnte den Tarjei, det
Bra du nevnte den Tarjei, det bli kaotisk på slutten og vi kom aboslutt ikke inn på den måte vi ønsket. Det var nok ikke spurtingi seg selv som var årsaken men rett og slett at de som lå i front ut av de siste krysset dro resten av laget av hjul. Noen, inkludert undertegnede, følte da for å prøve å rydde litt..det bidro nok bare til kaoset. Iveren etter å komme i mål var iallfall på plass.
Men.. på MR roer vi ned de siste 200 meterne sånn at vi kommer inn pent og pyntelig på to snorrette rekker. På styrkeprøven er det enda mer viktig. Der tar forresten tiden på 10.mann i mål.
Nils Jørgen
Her er forøvrig videoen:
Her er forøvrig videoen (tatt med ei litt over middels vinglete hånd):