Du er her

Flott tur fra Lillehammer

Runar Brocks bilde
Forum: 

Hei alle sammen, takk til alle som var med fra Lillehammer i dag. God innsats fra laget og flott vær ga en sluttid på 4.54 (laget til Willy).

Mange bidro flott i rulla og ga oss god fart hele veien. Det er vel ikke noe å si på at de siste 5 milen ble noe tunge?

Synd at vi mistet noen, men vi var mange med helt inn, antar at vi var ca 20 stk til mål?

Hvil dere godt og kjenn at sykkelbena blir friske til nye dyster om litt.....

Willy Hugo Nordness bilde

Du var en uvurderlig kraft i rulla Runar, takker for stødig og god kjøring ...... som vanlig må vel sies :-)

Vi kom 19 stk samlet til mål, vi mistet altså 7 der en av de sto av på Minnesund grunnet en trøbblete mage slik jeg forsto det ..

~Fuji~

Eirik Olsens bilde

Du var en god mann å ha i rulla i dag.

Selv hadde jeg en tung dag på sykkelen og ligger som et slakt på sofaen og venter på at en eller annen skal komme med pizza til meg ;)

Willy Hugo Nordness bilde

Tung dag eller ei, du bidro i store deler av rittet uansett ..

 

Men har du ikke noen Maxim barer og litt Gel du kan spise opp i stedet for denne Pizza'n som muligens skulle komme rækende inn av døra :-))

~Fuji~

Vil også takke alle for den flotte turen vi hadde fra Lillehammer til Oslo. Det var artig, men litt uvant å kjøre med så mange perosner jeg ikke kjente ( har trent med Tempoen i vår).

Som tilsvar til barer og gel (ref Willy), så tror ikke jeg at jeg kommer til å slenge det i meg på en stund nå! :-) Hadde etterhvert et skikkelig tykt sukkerlake-lag i kjæften, en sarlig blanding av sportsdrikk, gel og barer :p (kvalmende!)

Willy Hugo Nordness bilde

ja, ja, jo, jo, men du fikk jo sjarken til å funke hele veien .......... Takk for knallgodt bidrag til farta :-)

~Fuji~

Bjørn Øverbys bilde

Hei Runar, en stor takk til hedersmenn som deg og Svein som bidro sterkt med mental støtte og perfekte hjul å ligge på i dag.   Det gikk fort for meg idag og jeg fikk ikke ned bar'ene så jeg var på et tidspunkt under kjellergolvet, haha

Når du i tillegg spanderer RedBull i Frognerbakken Runar , så blir jeg imponert - det står til 20 stil, - jeg kan bare nok en gang si TAKK.

Ingunn Opsals bilde

Hei, alle! TAKK og TAKK for en fantastisk støtte og hjelp hele turen i går. Jeg fikk en kjempegod opplevelse, og det er DERES fortjeneste!! Jeg må nok jobbe litt med størrelsen på sykkellåra til neste år, og kanskje investere i et willy-skjerf sånn at jeg blir ekstra sterk. Uansett, dette var moro! Så kjempetakk for turen, folkens. Ha en deilig ferie. Vi sees :)

Dame-ønsket var å klare å henge med inn og kanskje, kasnkje bli blant de 5 til 10 beste damene, Ingunn og jeg.  He – vi greide det jaggu! - nå deler vi 3.plassen, og DET ER STOR STAS!

Men det er takket være:
Punkt 1 – rulla med sterke mannfolk som dro oss innover mot hovedstaden i et herlig tempo
Punkt 2 – halen med til enhver tid to stk sterkinger foran, som skjermet oss litt mindre sterke bak (takk til Espen, Stian og Jørgen!)

Litt lei meg for at jeg ikke klarte bidra mer, men det ble åpenbart brent litt vel mye krutt den første distansen til Hamar. Fra Hamar til Minnesund syklet jeg mest på psykologi (og litt på bananer og gel...æææsj) Fra Minnesund løsnet det litt igjen, og opp Frogner-bakkene gliste jeg! Avslutning med stor-rulle inn Østre Aker var helt herlig.

En ekstra takk til Willy som dro igang dette prosjektet! Og skål for en herlig gruppe med godt samhold, mye bra treninger og et verdig sluttresultat.  

Espen Fossheims bilde

 

Hei gode sykkelvenner.

 

Vi greide det - vi mer enn greide det. Målsetningen var uttalt – flest mulig inn under 5 timer.
Resultatet taler for seg selv - Nitten stykk inn på 4:54. Lommetipset fra Willy og meg var 4:52. Alle har vært bidragsytere for at dette lot seg gjøre. Det er ikke en triviell oppgave å flytte et lag fra relativt overkommelige 35 km/t i snitt og opp mot og faktisk tidvis over 40 km/t – der hvor eliten hører hjemme. Husk hvor vi kommer fra og tiden vi har hatt til rådighet.
Jeg har stortrives i dette prosjektet. Dere har vært en utrolig trivelig og jovial gjeng, som med hvert sitt ståsted godt plantet i hverdagen, har prestert ut over det vanlige.
En aldri så liten regnefeil ned til Hamar førte til en snittfart på nesten 45 km/t. Når jeg klokket 1:20 på matta trodde jeg nesten ikke mine egne øyne. Det var vel rett og slett for fort for glade amatører – noe jeg tror de fleste fikk kjenne på kroppen. Kraftuttaken ble såpass høyt at resten av turen kan ha blitt preget av det. På tross av dette landet vi i Oslo på oppmålt tid med 19 stykk i gruppa – det står det respekt av.
Uansett om vi startet litt vel kjapt, kjørte vi for det meste på en måte som hentet ut gruppas potensiale. Det skal betydelig rutine til for å klare å holde igjen når alle er så spent og gira som vi var - neste gang er vi enda bedre. For jeg tror denne gruppa vil bestå. Den fyller et hull mellom ekstremistene i Tempoen og det litt mer komfortable i Lille 35.
Dagens løype kostet oss en del minutter i forhold til original trase. Så 39 i snitt og motvind fra Hamar er nesten på nivå med tidligere års Lille 40.
En bemerkelsesverdig detalj er også at var nesten ingen farlige stiuasjoner og vi kom oss gjennom hele turen uten uhell. Det er ikke selvfølge. (Jeg lå en gang på tvers med slingresladd inn mot et kryss – noe som i stor grad var min egen feil).
Ved tidvise vareopptellinger fant jeg en del hummer og kanari i orkesteret bak bunadene. Men utover et par innkjørte elite-syklister, var det bare original besetning i mål. Vi skylder også en takk til gulskjorta som brukte ekstra krefter på å kjøre opp til meg og si fra at vi var i ferd med å miste nr. 19 i bakken opp fra Olavsgård.
Det har vært en glede å dele opplevelsen av å spise styretape i Grefsenkollen, henge i stroppen på Leirsund, spise is på søndagene med dere - og lande på Løren skole i god tid før klokken fire i går.
Sykkelhilsen fra Espen

/espen

Willy Hugo Nordness bilde

Slutter meg helt til Espen her, tenker også at de fra andre lag som var innom på visitt på vår hale fikk litt hakeslepp av en halekaptein med Tempohjelm, hehe.

 

Uansett, det er mange artige måter å se dette på når man studerer resultatlister og sjekker forum til andre klubber som man naturlig konkurerer med.

Frøy II, Asker II, Ceres II og de som IKKE heter HTC-Pride II (grunnet lovverket!!)

kjørte alle hardt til Hamar, men vi kjørte hardest med 45 i snitt,

etter Hamar så knakk de fleste litt sammen utenom om oss som "justerte" (!)

og gammelklubben min Asker som kjørte ganske så jevn hele veien (men for sakte!)

Halvparten av de klubbene VI hadde sett ut som konkurenter klarte faktisk IKKE sine mål

sett ut fra hva de har skrevet internt, tror faktisk at vinden etter Minnesund kan ta litt av skylden ..

VI klarte derimot å holde et brukbart trøkk fra Minnesund, men sitter også med en følelse at vi faktisk hadde mere å gå på og ENDA ha kommet inn med samme antall personer (selv nr 19!)

Vi låg jo lenge å klokka oss inn på et skjema på 4:45, altså 7 min BEDRE enn startskjema på 4:52,

men det skjemaet forsvannt med vinden kan vi vel si ...

 

Vi har jo også pratet om å etablere det BESTE gruppe 2 lag ned fra Lillehammer,

DET HAR VI KLART folkens, og når man ser på Ingunn og Kristins plaseringer i sine klasser,

så skinner sola enda mere (MÅTTE bare nevne det EN gang til !)

Konklusjonen av det hele er bare positivt og noe vi alle kan være fornøyde med ..

 

Så gjelder det bare å finne et navn på dette nye laget, det å kjøre under "L35" flagg

blir litt feil .................. er det mulig med et gjenbruk av L40 navnet tro :-)

~Fuji~

Eirik Olsens bilde

Det er lett å være enig med Espen her -spesielt siste avsnitt. Dere har vært en utrolig bra gjeng å trene med. Kapteinene Willy og Espen bør få en ekstra takk for å ha loset en fersk gruppe gjennom sesongen. Uten deres rutine og engasjement hadde vi ikke vært det samme laget. Selv om rundetidene Sofaen - Kjøleskapet - Sofaen ligger noe bak normalen i dag, er jeg ikke i tvil om at jeg ønsker å fortsette i samme gruppe til neste år.

 

Jeg føler vel ikke jeg fikk tatt ut det jeg var god for i går, men allikevel kan totalinntrykket av min første sesong i Rye noe i retning av "Hvorfor begynte jeg ikke med dette tidligere?".

 

Jeg er også overbevist om at det er "marked" for denne gruppa og liker Willys forslag om å gjenopplive L40. Om vi skal klare 4:45 i løpet av et par sesonger, tror jeg imidlertid vi er avhengige av en viss grad av kontinuitet. Skulle vi tatt en evaluering hvor vi gjenoppretter væskebalansen og fyller opp karbolagrene mens vi klapper oss selv på skuldrene?

 Takker alle for en kjempefin tur 

Håper samtidig at dette frister til gjentakelse for mange

ps; håper å se flest mulig til start på det største cowboy rittet av del alle;

Øyern Rundt 15. August

 

Jørgen Lie

Jørgen Lie