Du er her

4:21

Willy Hugo Nordness bilde
Forum: 
Først og fremst takk for turen alle på L40.

En liten oppsumering og litt lek med tall kommer her,

Som et gruppe 2 lag så var dagens tid på 4:21 ca 26 min før Ceres 2,

og det er ca 6 min før Frøy 2.

Det er også 16 min etter Ceres 1 og 15 min etter vår egen 15 timer, samt 5 min før 16 timern.

Når vi samtidig ser på hensikten med rittet, det at så mange som mulig skulle være med så langt som mulig, at bakker skulle kjøres veldig kontrollert, at vi ALDRI skulle henge på et annet lag,

så er dagens resultat veldig godkjennt.

Veldig synd at vi havnet i bilkø mellom Klekken og Jevnaker, her raste det nok endel minutter, men vi hadde jo ikke annet valg en å bare ligge der og håpe at det hele løste seg opp etterhvert ............ noe det også gjorde etter Jevnaker.

 

MANGE imponerte meg i dag, jobbet til beina sto rett ut for så forsvinne bak på halen

og HURRA, komme tilbake igjen i rulla, godt kjørt og fin holdning.

Vil vel også si at dagens rulle er den beste vi noengang har kjørt, som kaptein på halen de første 90 minuttene så var det sjeldent jeg måtte komentere noens adferd i skiftingene bak, det er ganske så bra siden jeg gladelig komenterer "det meste" :-)

Med bakgrund i erfaringer fra treninger så vil jeg også si at rullas kjøring i høy fart nedover får godkjennt i dag, Bjørn's ivaretaelse av mindre ryttere i utførkjøringer like så, det er nok ikke lett for Kristin å holde tritt med MYE større folk i de lange nedkjøringene! (aplaus Bjørn)

Synd at Kristin fikk en punktering like etter Grua, håper du kom deg videre fort ...

Etter det jeg kan se så kom Marit inn som nr 2 av alle jentene, klapp-klapp Marit, sterk er du :-)

 

* Bruk denne tråden folkens til å komme med komentarer og innspill om dagen i dag ..

Kjempe fornøyd med dagen på tross av en bedriten punktering. Opplevde svært vettug rullekjøring idag!  Ingen vonde luker å tette, og Bjørn - du var krem å ligge bak, merka at du bevisst kjørte meg god! Takk for gel da jeg holt på å besvime av sult, Willy. En super reise, selvom jeg ikke fikk bli med helt inn da jeg kjørte i et hull og punga.

      Skulle gjerne ha fått rettet en takk til 16 timer'n også,men...hm... De hadde følgebil som stoppet, men de kunne ikke låne meg et hjul, selvom de hadde bilen full(?) Jeg tenkte liksom det ville være naturlig der jeg stod havarert med slangeløst, punktert dekk, med ryedrakt fra øverst til nederst... eller? Skjønner jo at det kanskje føles litt vanskelig å låne bort private hjul til en fremmed - men - likevel? 

Ble litt lei meg da den følgebilen til 16 timern dro videre uten å låne meg et hjul. Og jeg endte altså med å rusle rundt en time (til alt overmål uten mobil og uten penger) før jeg omsider fikk haik med en super kar som kjørte meg helt til Årvoll. 

  Marit -  Grattis! (Synd at hun der Nittedalsdama er så god og alltid vinner alt mulig ;)) Og Lille 40, takk for mye bra kjøring og det jeg opplevde som en fin reise på tross av sulten som rev og slet litt i motivasjonen på et tidspunkt.
 

Eirik Olsens bilde

Takk for turen ja folkens!

Som representant for 90-kilosklubben hadde jeg på forhånd en sunn skepsis til løypeprofilen, men må si jeg Jeg hadde en veldig bra tur i dag og håper vi er mange som sitter igjen med samme følelse.

 

Sjekk tidene deres folkens! http://rittresultater.no/sb/tid/121 Det har nok vært litt trøbbel med de nye chipene. Willy, du har f.eks. blitt registrert med DNS... Mener bestemt jeg så deg opptil flere ganger i løpet av rittet ;)

 

Jeg hadde forøvrig privilegiet av å være en av de som fikk sette farten i de lengste bakkene i dag og fikk dermed bakkefarten akkurat slik jeg ville ha den :) Håper dette fungerte for fint for resten også. Jeg er fortsatt åpen for tilbakemeldinger.

Jon-Ivar Lunds bilde

Hei kaptein Willy,

Gratulerer til lille-40 med vel gjennomført ritt. At Marit er råsterk er noe alle som syklet med Rye16 ifjor kan skrive under på.

PS: Husk at du sykler med Rye16 neste år.

 

Linux Registered User # 195305

Willy Hugo Nordness bilde

Marit er sterk ja, hun satt faktisk i rulla 100% av veien :-)

~Fuji~

Hei folkens 

jeg syntes rulla fungerte bra nesten hele veien, litt jojo av og til, men det er noe som jeg tror vi kommer til å eliminere sakte men sikkert.  

For min del er det bare å si takk for en fin tur, i hvert fall inntil jevnaker bakken. Da kom knesmerten som jeg fryktet og hele helv...ete brøt løs. klarte såvidt å holde et snitt på utrolige 6 km/h opp den bakken...FLAUT!! Er ille så sitte der med 64% av max og se dere forsvinne...

Desverre klarte jeg ikke å henge på noen av lagene som kom bak og fikk noen tunge, lange og utrolige kjedelige mil inntil jeg stoppet ved en shellstasjon og spurte noen ambulansefolk som fylte bensin om de kunne tape kneet....de fikset det (tusen takk) og ibux på butikken så begyntye det å fungere litt igjen. Kjørte inn et Frøy lag og ble liggende i halen deres nedover Nittedal..takk for støtten:)

Uansett, det ble en skikkelig nedtur for min del i dag. Kroppen fungerte fint, men desverre så virket ikke resten! Tiden ble etter min klokke ca. 4:40...

Gratulerer igjen til jentene som kjører så utrolig sterkt! Stå på...

Mvh Jan Erik

 

 

 

Willy Hugo Nordness bilde

Jau,hmmm ....... mener at når jeg sjekker pulsklokka så viser den at jeg har vært med i dag, mulig systemet ææææ, retter seg selv slik at ALLE som var med får sin (rette) tid, eller er disse papir greiene noe hærk som funker sånn bob-bob ?

Nummerlappen var i alle fall festet etter alle "bruksanvisninger" på lomma langt unna alle forstyrrende elementer!

Hvis det viser seg at dette systemet er svært bob-bob, da bør nok klubben finne på noe bedre

som står i stil med rittet .......................... for fy f.... så mye ros de skal ha de som kom opp med Årvoll skole når Hovin stengte, dette forandret avsluttningen på rittet totalt og fjernet ALT av de gamle farene som var i den gamle traseen mot mål ................. en høydare rett og slett ..

 

Kristin.

Håper at de rette personene på 16 timern kan svare på HVORFOR de IKKE kunne låne deg et hjul de siste få milene inn til Årvoll, samme klubb og samme startpulje spiller tydeligvis ingen rolle.

L40 hadde jo en person som fikk problemer noen mil før (som du vet)

han fikk hjelp fra FRØY's bil og kom tilbake til rulla grunnet dette!

Håper du får et svar på hvorfor en hjelp fra 16 timern bil var så umulig (fy skam)

~Fuji~

Om jeg er rett person eller ikke skal ikke sies.
Det jeg iallefall kan si er følgende: sjåfør og hjelpemann på hjulbil er henholdsvis ny i klubben i år, og den andre var med på sitt første ritt noensinne.
Jeg skal ta på meg at det ikke ble gitt klare innstrukser på at de lan hjelpe ryttere fra samme klubb.
Snakket med den ene etter målgang, og han nevnte dette for meg. De var rett og slett usikre på hva de skulle gjøre, da de hadde et såpass stort lag som oss å forholde seg til.
Uten klare innstrukser fra oss andre valgte de derfor "den sikre måten", og beholde hjulene i tilfelle det skulle skje noe i eget lag. Bilen var ikke utstyrt med ekstra slanger, så der hadde de de rett og slett ingenting å bidra med.

Skjer dette på Randsfjorden skal vi sørge for at det blir lånt bort hjul :-)

 

Geir Ove
alias Kaptein Krampe

 Takk for en fin tur rundt Nordmarka. Synes det var mye bra rullekjøring, så dette blir nok bra til L-O! Tror laget har endel minutter å hente på å kjøre bedre taktisk og teknisk. For eksempel tjener laget veldig på at de i front ofrer seg mer inn i bakker slik at man får dratt med halen lenger opp uten bremsing bakover. Dette blir enda viktigere i de neste rittene som er småkuperte. Rullen vil også bli bedre om de i front tar bedre og rettere sporvalg, helt inne til grøfta i høyresving og til gulsstripen i venstresving. I tillegg til at fronten på rullen tettes mer. Den største forskjellen i forhold til hva jeg er vant til er all skrikingen underveis. Jeg synes dette er veldig distraherende og foretrekker stille rulle, men dette er jo smak og behag og forskjellig fra lag til lag. Hørte mange positive og oppmuntrende ord på tomannshånd og det er bra og viktig, fortsett med det! Dette ble kanskje litt mye kritikk, men det er jo småpirk og summa summarum synes jeg alle kjørte bra! 

Mvh,

Ken, gjestearbeider

Eirik Olsens bilde

Ny teknologi vil nok kunne medføre litt innkjøringsproblemer av og til.. Synes konseptet med chip i startnummeret er smart -mindre forberedelser for både arrangør og ryttere. Dessuten trenger man ikke funksjonærer som samler inn chiper på sykler eller føtter etter målgang.

 

Se her http://www.sportsklubbenrye.no/node/14407 for instruksjoner ang. feilmelding av tid.

Thomas Weisser-Svendsens bilde

Takker for en fin tur i går. Gjelleråsen opp var ikke så fin for min del :-)

Det jeg savner er en tydelig avklaring (mye mulig jeg ikke har fulgt med også) på praksisen vi har ved å gi beskjed når noen er sist i rullen. Jeg opplever at noen sier i fra da de ligger bakerst på hvilerekken og det fortsatt er én rytter (av og til) pluss den selv som roper skal passere meg i fartsrekken. Andre igjen sier det da de er på skrå bak meg.

Jeg foretrekker helt klart at det ropes "sist" til meg når vedkommende som roper er på skrå (45 grader?)  bak meg, da vet jeg at den roper ligger sist i fartsrekken og jeg kan begynne å orientere meg over mot fartsrekken.

 

Thomas NW-S

Erlend Olsens bilde

Helt enig Thomas,

 

Jeg synes det også er best at man sier man er sist når med er 45 grader bak vedkommende i hvilerekka.

Erlend Olsens bilde

Svar til gjestearbeider Ken:

Må si du var et herlig tilskudd i rulla Ken - jeg lå bak deg i rulla nesten hele tiden og jeg må si at du hadde perfekte skift fra høyre til venstre rekke i front hver eneste gang. Vi har mye å lære av gamle ringrever som deg på dette området.

Ikke for det at vi kjørte dårlig i rulla - jeg synes rulla fungerte veldig bra i går helt til vi passerte mållinjen, og nå mangler bare den siste rest som Ken har beskrevet i innlegget sitt så tror jeg dette blir veldig bra.

Når man kjører slik er det ikke behov for å rope og skrike "JA" hver gang, men dette kom vel som en refleks fra min side da det er slik vi har gjort det på lille 40 i år.

Jeg foretrekker selv også en stille rulle uten hyling og skriking hver gang man skifter rekke i front, men dette er en individuell sak som man kan avtale litt ettersom hvor godt innkjørt man er med rytteren foran seg...

Hadde dette vært på et av trondheim-oslo lagene jeg har kjørt på før hadde det imidlertid vært tyst i front (man blir nok litt gal av å rope "JA" ca 5000 ganger i løpet av 16 timer fra Trondheim, så det er vel grunnen til det ;)

For min egen del må jeg bare beklage en noe hasardiøs rullekjøring på slutten et par ganger - jeg ble nemlig blindet av regnet ved et par anledninger (fikk noe salt eller noe annet som sved i øyenene og klarte ikke å holde de åpne og måtte bak på halen et par ganger for å renske ut dritten fra synsfeltet.

Willy Hugo Nordness bilde

Det der kan variere litt fra person til person ja, jeg prøver å rette på slike ting når jeg merker at noen roper på tok for tidlig og når du naturlig skulle legge deg ut så finner du ut at DET blir mellom nest siste og siste!

 

Tips 1: Siden du svært mange ganger har samme person bak deg over lengre tid så lærer du dens ropemåte, MEN si fra slik at han/hun får justert tidspunktet litt.

 

Tips 2: Merk deg ut personen FREMFOR siste og dermed er du klar som et egg til det er din tur, ingenting kommer som en overraskelse og det hele flyter bedre ..

~Fuji~

Thomas Weisser-Svendsens bilde

@Willy: Den er god. Men håper det kan det kan gå ut en 'direkte ordre' om når/hvordan det skal ropes "sist", slik at det er åpent kjent for alle at det eksisterer bare ett alternativ.

Thomas NW-S

Feks på xp ropes navnet ca når forhulet er på høyde med bakhjulet til sistemann. Dette blir ca som Thomas skisserer. Dette synes jeg fungerer best når man er skikkelig sliten og hodet ikke er helt med lenger. Da går det på autopilot; hører navnet, teller en mann som passerer og legge seg over. Det viktigste er uansett at man finner et system som alle er enige om. 

Jonas Christensens bilde

Denne måten er jeg også tilhenger av.

 

Jonas

Eirik Olsens bilde

Jeg er også tilhenger av denne timingen.

Når jeg hører navnet mitt vil jeg da vite at jeg ikke bare er sist i venstrerekka, men også at rytteren som er på vei opp på siden av meg er sist i fartsholderrekka. Jeg synes det er en fordel at jeg slipper å orientere meg bakover for å finne ut hvem som er siste rytter i fartsholderrekka Jeg har merket at jeg har en tendens til å slippe hjulet foran meg litt når jeg må gjøre dette -spesielt når jeg er sliten...

 

Takk for solid bidrag i rulla, forresten!

Marit Wefling Storengs bilde

Takk for turen rundt Nordmarka og takk for oppmuntrende tilbakemeldinger! Det er få ting på sykkel som er mer moro enn å ligge i en rulle som flyter i over førti, uten at det koster stort. Og vi hadde virkelig våre moments i går, mye bra kjøring!! Synes ikke det var stort å utsette på verken flyt eller fart, og jeg føler vel selv at vi fant den sagnomsuste "midtpunktsfarten" over de største kneikene;-) Det ble tråkka bra på opp mot Gjelleråsen (litt for...) og da de siste knausene bortover Trondheimsveien skulle forseres, holdt det nesten på å si stopp for min del. Takket være Eiriks jevne og stødige kjøring slapp jeg heldigvis å rulle alene gjennom slusa ved Bjerke, takk! Ellers fikk jeg inntrykk av at vi er flinke til å korrigere hverandre underveis, og gi positive tilbakemeldinger - e.m.m. den mest konstruktive måten å bli bedre på som lag.  Kort sagt var det stas å være ei lita på 40 i går, ser frem til Randsfjorden!

Marit W. Storeng

Espen Fossheims bilde

Rulla frem til Sollihøgda gikk smidig og rimelig raskt. Aller de andre lagene klager over at kjørte av folk på ring 3. Vi tok det hele mye per piano og fant flyten. Med tre store og mange mindre bakker er det uendelig mange muligheter for å ta igjen de to minutten vi åpner roligere. Opp Sollihøgda kom vi oss med litt bistand på en funruftig gj.snittsfart på ca 16 km/t. BOC 1 holder 22. Nå er det ikke slike bakker på Lillehammer men vi greier 18 nestegang. Banna bein.

Nedfarten kikk greit men vi virket litt nervøse og ga ikke så mye øs. Det kommer etterhvert som vi blir tryggere på hverandre og løypa. Løypa i går var ganske teknisk i kombinasjon med høy puls. For min egen del hadde jeg en fin tur til kjedet sa takk for seg. Det var visst montert feil vei. Det er noe å være obs på ved de nye 6700 Ultegra og 7900 DuraAce kjede, Og man må bruke spesiell shimano 10d delepinne. Uansett, jeg fikk hjelp til å klippe det kortere og klemme det sammen igjen. Deretter ble det litt tråkking. Jeg ver ganske sliten da jeg for forbi både Geir Tørum og et par til jeg ikke husker i forbifarten opp mot toppen av Grua. Jeg kjørte dere inne akkurat på toppen i det Jørgen var i ferd med å gi seg. Tror han fikk haik med meg opp i rulla igjen i det dere måkte på i 50 nedover. Jeg kunne ikke la være å kjøre inn ei glippe på 100 m nå selv om det gikk fort. Det ble dagens tempoøkt. Så jeg er vel litt underrestituert jeg også i dag.

Nedfarten fra Grua var grei selv om mer øs i stor grad betydde fra oven og ikke fra låra. Det ga oss nok noen strafferunder da vi hadde en blind mann i feltet som overhodet ikke kunne gjøre rede for hvor han var. Slikt blir det nervøs stemning av. De fleste fikk også vasket en stripe fra brystet opp gjennom munnen og nesa og mellom øynene med kaldt vann. Deilig. Jeg elsker å ligge tett på hjul i 50 km/t og 7c - salt svette smeltes sammen med pissreng og gjør at det svir med slat og møkk i øynene. Jeg føler meg så levende lissom. 

</espen>

/espen