Du er her

4:44

Willy Hugo Nordness bilde
Forum: 

DA ER DET FAKTISK KONSTANTERT, vi klarte lagets mål som var 4:45 og 40 i snitt.

 

Etter det jeg kan se med en kjapp sjekk av resultatlistene,

så var vi 11 eller 12 som kom inn samlet på 4:44, så hadde vi et gjeng som kom inn 5-6-7 min etter.

Når sannheten skal sies så låg vi å sniffa på en slutt tid rundt 4:30-4:35, men denne velten vi hadde oppe på Moelv forandret jo den tiden, men heldigvis gikk det forholdsvis bra med personen, vil nok ikke føle seg i toppslag på noen dager, men ingen alvorlig skade takk og pris.

Når man ser på snitt tiden ned til Hamar så ser man jo at noe har skjedd,

men vi øka på nedover og vi holdt rundt 10 km/t høyere fart fra Eidsvoll og inn en i fjor, kaller det godkjennt det :-)

 

Man kan jo også lure litt på hvor mye vi tapte på all biltrafikk og kø vi hele tiden kom inn i etter Gardermoen, det ser ut som at de startende fra Eidsvoll og Hamar virkelig skaper problemer nedover.

sykelister i spredt uorden på helgetur med all verden av tid lager laaaaange køer av biler etter seg, disse bilene må spesiellt den siste halvdel av lagkonkuransen ned fra Lillehammer slite med, utrolig irriterende og virkelig en ting Styrkeprøven BØR gjøre noe med, få de til å starte MYE senere feks ................. Tror nok vi kan si vi tapte mange minutter på dette også.

 

Da er det bare å takke for flott innsats alle sammen hele veien nedover,

gruppas hovedmål for sesongen er altså oppfyllt og vi kan smile og være fornøyd (!)

Jonas Christensens bilde

Tusen takk for turen - utrolig bra jobbet av alle sammen! :-)

 

Resultatlisten sier at vi hadde rett under 45 i snittfart fra Eidsvoll og inn - det er utrolig bra. Og trekker vi fra tiden vi sto stille, så er vi vel nede på 4:39?

 

Uhellet er et lite skår i gleden, men samtidig er det veldig bra at det ikke gikk verre.

 

Turens høydepunkt tror jeg må være da Espen passerte rulla på Østre Aker vei og ga "relativt klar beskjed" om at vi måtte kjøre på! Det gjorde i alle fall at jeg klarte å hente ut det siste jeg hadde igjen :-)

 

Har sett gjennom noe av filmen, og der er det veldig mye bra kjøring. Legger ut noe av det etter hvert.

 

4:30 i 2012? :-)

 

/Jonas

Willy Hugo Nordness bilde

og tallenes tale sier jo at vi kjørte Lillehammer - Hamar på 18 min dårligere tid en i fjor,

15 min av dette vil jeg si skyldes uhellet og tidstapet etterpå, det tar litt tid og få organisert seg,få opp farta og flyten igjen etter å ha stått helt stille i 6.5 minutter.

 

Fra Hamar til Eidsvoll kjørte vi 22 min! kjappere en i fjor, det viser seg vel at det er her vi "la løpet"

 

Fra Eidsvoll til Økern kjørte vi 6 min kjappere i år, farta var mye høyere en i fjor, men all trafikk, kø og kaos hele veien sparket nok bein for en større tidsforskjell her.

Tror vi hadde kommet inn på 4:30 - 4:35 i år uten de tingene nevnt over faktisk.

~Fuji~

Har klart å karre meg fra senga over i sofaen, og har all verden av tid til still-sittende aktiviteter, som å skrive på forumet ;) For stor fart inn i den dumme rundkjøringa, mann foran meg skar over mot venstre for å unngå bakhjulet til han foran der igjen, og jeg ikke hadde noen vei å legge sykkelen uten å krasje. Måtte bremse, bremsa vel for hardt, antakelig, fikk skrens, mista kontrollen og skar over mot venstre. Sabla hard asfalt møtte meg der! Men når vakta i rundkjøringa etterpå fortalte meg hvor nær hodet mitt var den kanten i midtrabatten… så tenker jeg at jeg kan være ganske happy med å ligge på sofaen, og ikke på et sykehus!
 
Gratulerer med god sluttid. Snittfarta frem til Hamar ødela jo jeg – er’ke annet å si enn faen og sorry. 

Marit og Siri, gratulerer med delt 3. plass i klassen! Ser at Frøy stikker av med 3-kvinnerpokalen, den ville vært vår om jeg også hadde klart å henge med inn. For da hadde tida vår vært på trettitallet, mens Frøy- damene landet på 4:43.
  
Vel blåst, Lille 40, og god sommer, alle sammen!

 

 

Jonas Christensens bilde

God bedring, Kristin!

Willy Hugo Nordness bilde

faktisk helt feil at det var DIN skyld Kristin, du som jeg var like fremfor midten i hver vår rekke, den rundkjøringen kommer overraskende hvert år og øynene våre i front på rulla ble like overrasket som resten bakover og står på bremsene ........................ noe som blir skjebnesvangert bakover!

Jeg var vel den første som klarte å stoppe før haugen av ryttere som låg i veibanen, reine flaksen og det kunne like godt vært meg som låg der.

 

Denne rundkjøringen er jo et kjennt ulykkespunkt, noe som Styrkeprøven aldri har fått med seg,

som svært mye annet de driver med i et forsøk på å lage en svindyr sykkelhelg totalt rensket for service og sikkerhet !!

Bare se på forholdene nedover fra Eidsvolldistriktet, aner meg voldsomme ulykker der i årene fremover hvis de ikke gjør noe med sikkerheten, her gjelder det å pøse så mange søndags sykelister ut på veien som mulig som lager STORE problemer for kjappere lag nedover,

lange bilkøer bak horder av svært saktegående knastedekk i vill uorden er IKKE lett å pasere,

Erlend i Masterbilen hadde en nest inntil UMULIG oppgave fremfor seg og flere ganger låg jo VI langt fremfor Masterbilen som rett og slett ikke kom frem i køa.

 

En annen ting er trafikkforholdene nede på Økern, totalt idiotisk opplegg der de pøser ALL trafikk RETT inn i traseen de siste hunde meterne før mål.

Dette gjelder alt fra de som ikke gidder noen annen løsning enn å få familien til å "hente seg i bil på målstreken" til vogtog som skal opp i området, totalt latterlig !!

Her fikk jo blant annet Espen og jeg store problemer når en varabil fannt ut han skulle

SNU midt i traseen og rygger rett ut i rulla !!

Mye med sikkerheten i forbindelse med Styrkeprøven er sykt latterlig og svært lite gjennomtenkt av de som sitter og hover inn pengene.

 

Når det gjelder "rundkjøringen din" kristein, så er jo dette et forholdsvis kjennt ulykkespunkt, hva har de så gjort med dette ................ ikke en dritt, bare en med flagg som står ute på øya, en plasering ingen ser før det er for seint ............... helt latterlig.

God bedring Kristin, vær helt sikker på at det IKKE var din feil, at det ver deg det gikk værst utover var nok bare rein uflaks ...

~Fuji~

Eirik Olsens bilde

Glad for at det gikk såpass bra med deg, Kristin :) Det var IKKE noe gøy å se deg ligge på asfalten..  Forøvrig : Det er ikke noe poeng at du tar på deg hele skylda for noe som helst. Det er en guffent plassert rundkjøring. Den kommer i enden av en kort sving i bunnen av en bakke og vi, som lag, holdt for høy fart inn mot den. Det var flere låste bakhjul der (inkludert mitt eget) og tilfeldigheter spilte nok en stor rolle for hvor mange (og hvem) som måtte i bakken når mange måtte bråbremse samtidig. At vi ikke klarte å tilpasse farten er et kollektivt ansvar og velten er en direkte konsekvens av det.

 

God bedring, Kristin :)

Cato Roknes bilde

Willy: Du har ikke fått med deg at passeringspunktet på Hamar var flyttet et godt stykke sørover. Ut i fra vår mellomtid der i fjor sammenlignet med i år så tipper jeg at du må trekke fra mellom 11 og 13 minutter på årets tid sammenlignet med i fjor.

 

Kristin: Husk at Cathrine kom inn på 4.12.56. Det er vel sammenlagt tiden for de tre beste jentene som teller og dermed har nok Rye tatt 3 kvinners pokalen i år.

 

Cato

Takk for de innleggene, Willy og Eirik, det var litt godt å høre, faktisk. Har gått noen runder meg selv ift hva som egentlig skjedde, og ble usikker på om det bare var meg som fant på å måtte bremse, som jeg jo vet man ikke skal, egentlig!

Får vel satse på Sogndalsrittet eller Jotunheimen rundt, siden det meste har gått i vasken for meg denne sesongen. Ikke helt umulig å tenke seg at det skal kunne gå om to uker, kanskje?

Cato - håper det stemmer at Rye klarte tre kvinners pokalen sammen med Cathrine! Det er gode nyheter! Espen og jeg trodde jentene måtte ha samme starttid for å få den pokalen. (?) Gratulerer til Cathrine – ser hun har vunnet kvinneklassen og satt ny rekord med solid margin! Kult!

 

Jonas Christensens bilde

Vi må også rette en stor takk til sjåførene våre i går - de gjør en viktig jobb! Snakket med Erlend på Økern i går og han kunne fortelle at masterbil-jobben til tider var svært krevende, med biler og andre syklister mer eller mindre overalt.

Tom Lillemoens bilde

Gratulerer så mye med vel gjennomført ritt Lille40!!

Må si det klødde LITT i beina nå jeg våknet opp til knallblå himmel i går.

Gleder meg STORT til neste sesong!!!!!

-TOM-

Simen Moes bilde

http://youtu.be/97Hf5TrQGSA

En liten video til dere! gratulerer med flott slutttid!

Willy Hugo Nordness bilde

hehe kult.

L35 bølgen var god å ha med seg :-)

~Fuji~

Thomas Weisser-Svendsens bilde

Artig at brorparten av laget kom inn til en tid hakket bedre enn det som var målet.

Slik ble det ikke for denne karen. Et kranglete kne den siste måneden har gjort at jeg har mistet mye verdifull trening og med det kjørestyrke. Etter ca 80 km i var det lite jeg kunne bidra med i rullen. Turen ble nå et slit og jeg måtte dessverre slippe like etter Dal. Kom trillende inn på 5 timer blank.

Men neste år blir det revansj :-)

Thomas (som sitter på jobb og furter fortsatt).

Thomas NW-S

Jonas Christensens bilde

Litt video her også:

http://www.youtube.com/watch?v=2u28OS8Cqes

 

Jonas

Willy Hugo Nordness bilde

og veldig bra Jonas, personlig mener jeg rulla gikk MEGET bra i denne delen av rittet,

det ser man jo også på filmen.

Gleder meg til del 2 :-)

~Fuji~

Eirik Olsens bilde

Jepp -veldig morsomt :) Så var det da heller ingenting å si på åpningsfarten. Jeg har sammenlignet polarfilen fra fjorårets ritt med årets utgave : Da vi måtte stoppe etter 28,1km lå vi ca. 2:10 foran fjoråret.