Du er her
Gjennomføring Mjøsa rundt
Hei godtfolk , og takk for veldig god laginnsats i går !
Som antatt ble dette en skikkelig gjennomkjøring før DSSP.
Det ble ca 265 km i godt vær med god sykkeltemperatur stort sett.
Jeg teller 12 ryttere fra 15t i mål , og med 21 startende er det et ganske stort frafall.
Tar forbehold mot at jeg har sett feil på resultatlista , men det er iallefall i nærheten av sannheten.
Et såpass vanskelig ritt vil måtte sette lage på prøve , og når vi i tillegg blander inn andre Rye ryttere fra L40 og XP , er det også noe med å kjenne hverandre.
Det å hjelpe hverandre å huske på mannen bak er dessverre et tema vi har litt å gå på.
Jeg la spesielt merke til hvordan Jon-Ivar ble slitt ut i går da han hele tiden måtte tette luker etter at de 2 foran han rykker.
Jon-Ivar gjør alt rett , bruker tid på å tette luka slik at reisen for de bak han igjen blir best mulig. Det som da dessverre skjer er at Jon-Ivar går tom.Den ene personen er en av våre egne som jeg skal snakke med om dette.
Beklager dette Jon-Ivar , men uansett takk for kjempe jobb for laget !
Jeg tok kontakt med Svend i går ettermiddag , og han melder om at alt er ok etter velten.
Frem til da Svend - godt jobbet !
Til dere andre som dessverre ikke klarte å bli med inn - takk for god innsats !
Tidsmessig kom vi inn 3 minutter etter skjema , og det er flere steder vi kunne hentet de 3 minuttene , men når vi ser på antall 15t i mål så har vi kjørt på grensen flere steder.
Det er kapteinenes ansvar å sørge for riktig fart og det er ingen enkel oppgave når vi har med ryttere som vi ikke kjenner så godt fra før.
Når det er sagt synes jeg Arne og Markus gjør en kjempejobb for laget og de tar på seg et stort ansvarsområde.
De nevnte for meg under turen i går at det er krevende å gjenta samme problem flere ganger , og det er dere andres ansvar å høre på hva kapteinene sier.
Dere gjør en god jobb Arne og Markus , håper dere er villige til å ta samme oppgave fra Trondheim .
Til tider ganske ujevn kjøring tærer veldig på gruppa. I tillegg var det en del sidevind i går som gjorde det svært vanskelig å være på halen.
Det var god moral på halen og den ble stort sett liggende på 2 rekker og den rullerte som den skulle.
Fra Trondheim vil vi kjøre med 2 kapteiner i rulla og en halekaptein på samme måte som i går. Det som er viktig i rulla er kommunikasjon og samkjøring med halen.
DSSP er så lang at vi skal rullere på kapteinsrollene i rulla og på halen. Vi kommer tilbake til dette etter hvert.
Oppgaver vi skal snakke litt om på lagmøtet i morgen ( dersom det er vær til det ) er :
- mann bak deg
- veksling bak
- ligge på hjul
- jevn fart / rolige bevegelser
- halekaptein
- bakketopper og svinger
- kommunikasjon
- ulykke
Fikk dessverre ikke takket alle som bidro i støtteapparatet i går , men uten dere blir gjennomføringen en helt annen.
Hjertelig tusen takk og alle på laget er særdeles godt fornøyde med hvordan dere løste arbeidsoppgavene.
Takk for turen til L40 og lykke til med turen fra Lillehammer.
Takk for hjelpen fra XP , det var god moral for kjøring i rulla. Takk for det.
Bilder fra i går :
https://plus.google.com/photos/110426712806739176822/albums/575227482716...
Frank
- Logg inn for å skrive kommentarer
Jeg ble definitivt satt på
Jeg ble definitivt satt på prøve i går. Det gikk jevnt fort og nok litt for hardt i en del bakker.
Jeg synes spesielt at etter langingen på Lillehammer var det veldig stor ujevnhet. Jeg hadde hatt god kontroll frem til da men etter det ble det mye rykk og napp og det blir vi fort slitne av. Deretter og inn ble jeg liggende inn og ut på halen.
Arne og Markus fortjener kjemperos for jobben de gjorde og vil gjerne ha de som kapteiner fra Trondheim. Ellers synes jeg også mange er flinke til å komme med oppmuntrende ord. Det var flere ganger Oma, Thomas, Thorstein eller andre fikk meg til å ta en ekstra runde i rulla med litt oppmuntring. Spesielt fra Trondheim er det viktig å holde humøret oppe. Markus forsynte seg også godt fra langesyklisten og delte villig med andre.
Jeg tror det er riktig at kjøringen fra Trondheim vil bli jevnere siden vi kjenner hverandre bedre. Det er flott at XP og L40 var med i rullen i går så vi var stort lag men vi vil nok være mer samkjørte når vi er bare oss. Dersom 12 stemmer som antallet vi kom inn med fra 15 var vi veldig i mindretall i det feltet..
Jeg har takket Marit og Kjetil for den jobben de gjorde. Som helt uerfarne synes jeg de gjorde en strålende jobb og de ble påspandert middag når vi kom tilbake til Oslo i går. Ses i morgen!
MR
Sto av etter 185km på grunn av mageproblemer , grunnet ny type gel som ikke var lurt å teste ut på et så langt ritt. Ellers takk for turen !
Øyvind
Film fra rullas innvendige
Film 1, like før Lillehammer, 1.langing osv-osv ..
- http://vimeo.com/43884932 .
Film2 fra rullas innvendige liv, midt i rittet med 2.langing, etterhvert snuing av rulla osv.
- http://www.youtube.com/watch?v=jkqGxSiPyss -
Film 3.
- http://www.youtube.com/watch?v=cieDq3eDBzA&feature=youtu.be -
~Fuji~