Lørdag 7.september avholdes årets klubbmesterskap på landevei.
Øvelsen er individuell tempo i Maridalen.
Du er her
Oppland arbeiderblad i dag. Her har vi noe å være oppmerksom på!
Av Gunnar Andreas Gulliksen, 22. April 2013 - 23:40
Synlig:
Offentlig - alle kan lese
- Logg inn for å skrive kommentarer
Kommentarer
Minner om NCF norm for treing på vei
Minner om denne: http://www.sykling.no/sportslig/Documents/NCF%20norm%20for%20trening%20p%C3%A5%20offentlig%20veg.pdf
Spesifikt punkt 4 som sier at man bør dele seg i grupper på 10-15 personer. Unntak bør kunne gjøres når det er rittrening og man trenger å kjøre storrulle, men på rolig søndagstur bør man dele gruppen og legge seg med noen hundre meters mellomrom så det er lettere å komme forbi.
Bildet er tatt på turen med
Bildet er tatt på turen med Rye 16 rundt Hurdalsjøen, mest sannsynlig i en kort periode hvor vi trente på å kjøre med aktiv hale for første gang for i år. Normalt så sykler vi maks 15 i hver gruppe, men på søndag trente vi med aktiv hale i traseen rundt selve Hurdalsjøen. I perioden før inngang til Hurdalsjøen kjørte vi i mindre grupper og i perioden etter Eidsvoll kjørte vi i mindre grupper. I store deler av turen har vi kjørt fint, forsøkt å unngå hull i asfalten samtidig som vi tok hensyn til andre trafikanter og vår egen sikkerhet. Underveis var det svært lite trafikk og vi opplevde ingen farlige situasjoner.
Rye 16 jobber hardt med å unngå slik sykling men som bildet illustrerer så har vi altså ikke klart det i denne situasjonen. Vi tar dette alvorlig og vil følge dette opp på treningene utover sesongen. Regner med at andre sykkellag bruker denne artikkelen i arbeidet som legges ned i treningen i tiden fremover.
Mvh/ Ottar
Alle har noe å lære
Hei!
Alle har noe å lære.
Men etter å ha syklet med RYE-lagene 15, 16, XP og litt med Lille40 og Tempoen, så kan jeg si at jeg ikke kjenner meg godt igjen i ovenstående. Og til info for ikke-syklende kan det nevnes at den tingen vi trener kanskje aller mest på teknisk i RYE, er å unngå situasjonen på bildet kort og godt fordi den gir unødig stor luftmotstand.