Lørdag 7.september avholdes årets klubbmesterskap på landevei.
Øvelsen er individuell tempo i Maridalen.
Du er her
Enebakk Rundt
Av Stian Gjone, 1. mai 2010 - 14:11
Forum:
Hei.
Synes det gikk greit i dag . 2.14........ er vel ikke så galt når man tar været i betraktning. Mange kalle tær og fingre ,men god kjørevilje var det i rulla.
Godt med et varmt bad var det i allefall. =)
Sykkelhilsen Stian.
Ps . Hva ble tiden til expressen og 14 timer`n.??
- Logg inn for å skrive kommentarer
Ikke så værst det. Jeg synes
Ikke så værst det. Jeg synes det gikk greit før kjedet røk etter ca 50 meter. Da jeg satt der og mekket det sammen igjen oppdaget jeg at girøret hadde fått seg en smell. Da var det bare å levere fra seg chip'en og ta banen hjem. Blir nok febrilsk jakt etter deler mandag ettermiddag og mekking mandag kveld.....
Linux Registered User # 195305
14-timern kjørte på 2:03.
> Ps . Hva ble tiden til expressen og 14 timer`n.??
14-timern kjørte på 2:03:22. XP kan jeg ikke svare for.
Edit: Resultatene sier 1:55:03 på XP
LInk til resultatene på http://www.ikhero.com/ nå
Forøvrig var det en kald dag.
Nils Jørgen
Jeg startet rett bak deg,
Jeg startet rett bak deg, Jon-Ivar, og jeg hørte det smalt i første dump. Så rakk jeg bare å tenke "oops" før kjedet var av og du forsvant. Maks uflaks, men så er du i hvert fall ferdig med det for sesongen.
Rittet ble en ganske sur affære, og jeg mener bestemt jeg så en liten gjedde svømme rundt i skulderhøyde rundt Flateby et sted. Det var vel flere enn jeg som kjørte litt på hjemlengsel og ikke overskudd.
Jeg mener det er litt synd er at vi sprakk såpass opp som vi gjorde. En periode var visst hele halen vekk, før de plutselig var tilbake. Jeg vet ikke om det er fordi det kjøres for ujevnt, eller fordi nivået er ujevnt, men foreløpig har vi et stykke igjen før vi fungerer som et lag. Skal vi kunne peise som en drage av femti ryttere gjennom rundkjøringene på Kløfta til St.Hans må laget hjelpe hverandre bedre.
Enebakk rundt er og blir
Enebakk rundt er og blir Enebakk rundt.
Og det vil det for alltid være.
Hva betyr så det? Temmelig kaotisk ritt, hvor det blir rykkete og ujevn kjøring. Vanskelig teknisk p.g.a mange rundkjøringer etc. Etter å ha holdt igjen blir man fort fristet til å gi litt ekstra så fort man passerer Marikollen, og derfor dras tempoet opp veldig.
Det vi nok kan bli bedre på er å kommunisere hvordan ting ligger an bak der. Jeg satt foran hele veien, og ante ingeting om at halen plutselig var borte. Mener selv at vi holdt igjen i bakkene, men på flatene fikk vi jo beskjed om å kjøre.
Samtidig var jo målsetningen vår å kjøre på 2.10, og da var det vel ganske riktig å kjøre slik vi gjorde fra Marikollen og inn.
Været gjorde nok at mange falt av, da det jo var temmelig ufyselig å ligge på hjulet til rytteren foran. Litt lengre avstand gjør at det blir lettere å falle av......
Hadde det vært fint vær, hadde nok farten blitt enda litt høyere, og vi hadde nok risikert å kjøre fra noen da også.
Men som jeg nevner lengre oppe: Enebakk rundt er og blir Enebakk rundt. Det kan ikke sammelignes med det vi skal igjennom senere i sesongen. Faller man av på ER, er det ingen grunn til bekymring. Det er 26 juni som gjelder.
Selv ble jeg grundig frakjørt på ER for to år siden, kom vel ca. 10 min bak i mål. Ble så frakjørt på Mjøsa Rundt, men klart likevel å være med inn på Trondheim- Oslo.
Så fortvil ikke, sesongen har så vidt startet. Vi har bare luktet litt på det å kjøre rulle i høy hastighet. Etter Vänern rundt og Mjøsa Rundt vil tingenes tilstand være helt annerledes, og forhåpentligvis får vi oppleve å kjøre ritt i oppholdsvær også.
Vi ses på tirsdag, klare for å bli enda mer samkjørte.
En liten sammenligning fra i fjor
Har tatt og sammenlignet høydekurvene fra 2009 og 2010. Den lyserøde kurven er fra 2010. Etter 1,5 time så har vi ca 2 minutter bedre tid enn i 2009, men det blir litt for tøft mot slutten.
Enebakk rundt
Intr å se hvordan vi lå ann jmf i fjor. Overbevist om at vi hadde vært nær målsetningen med tørt vær. Mye lettere å henge på halen også når folk ikke tar ut så stor sikkerhetsmargin pga været. Ble lange rekker i nedoverbakkker, gjennom svinger etc.
Når det gjelder avsluttningen i år så ble farten begrenset mye av motvind. Kunne sitte å slappe av bak,men på enkelte steder så møtte man bokstavelig talt veggen i front. Watt forskjellen var enorm i det partiet. I fjor var det jo medvind og superstemning på det partiet!
Som et lite innlegg til den EVIGE fart i motbakker debatten så kan jeg opplyse om at høyeste puls ble logget i motbakken etter 6 minutter. Kanskje ikke optimalt?
Gleder meg til fortsettelsen!
Ses på trening når snøværet har gitt seg! (Var 5 cm snø på veiene ved Jessheim i formiddag)