Du er her
Plan for Randsfjorden rundt
Vi vil på Randsfjorden rundt starte med en liten hale. Alle har ikke skrevet seg på liste over deltagere , derfor blir det litt tipping fra min side på antall ryttere.
Slik jeg ser det vil vi bli 22-23 ryttere til start.
Vi starter med 18 mann i rulla hvor Thorstein og Markus tar ansvaret.
Frank styrer halen på samme måte som på ER og RR. Dette er utgangspunktet , så kan det hende det bli litt rokkeringer underveis på akkurat hvem som styrer halen.
Ut og inn på halen gjennomføres som tidligere ved å strekke en arm i været.
Halekaptein vurderer om du kan komme ut med en gang , eller om du må ta en runde til.
Pass på at armen peker oppover og ikke ut til siden.
Når du går ut legger du deg ut til siden og inn bak halekaptein.
Halekapteinen styrer også hvem som skal inn i rulla og på hvilket tidspunkt.
Ryttere som ikke har trent med oss skal starte på halen.
Teknisk bil og bil for langesykkel står på nedsiden av skolen hvor startnummer hentes.
Bilene må være på plass til senest kl 07.50.
Viktig at dere finner bilene , se egen tråd på forumet fra Markus på type bil , da de skal ha reservehjul.
Dere får 1 gel og 1 bar før start.
Kjør gjerne med Maxim fra start om dere ønsker det , men det vil bli langet flasker med Squeezy denne gangen. Alle falsker som langes har 2 måleskjeer med pulver.
Fokusområder for rullekjøring er som vanlig :
- korteste vei
- tett rulle i front
- jobb for mannen bak deg
- hold hjulet foran i utforkjøringene
I stigningene vil vi låse når kapteinen sier fra om dette , og kapteinen justerer farten.
Husk at du kjører for laget og du skal gjøre mannen bak deg best mulig.
RR har en 2 km stigning helt i starten på rittet. Denne skal vi kjøre fornuftig. Vi låser og bytter 2 nye etter ca 1 min kjøring i stigningen.
RR har mye bra terreng for rullekjøring og vi skal utnytte terrenget slik at vi får en god flyt.
Ta med farten inn i bakkene og bruk følelsen på hvor langt opp i bakken farten skal holdes.
Vi skal kjøre hardt og teste laget på denne type terreng som er noe helt annet enn NR.
Langesone 1 , kun drikke :
På signal fra kaptein kaster vi tomme flasker til høyre kant , kun tomme.
Sjåfør i bil for langesykkel plukker opp tomme flasker. Merk alle flasker med navn.
Kaptein styrer så laget inn mot langesykkelen og vi låser etter avtale.
Når du har fått flasker økes farten litt , slik at laget ligger litt foran langesykkel.
Sistemann som passerer langesykkel kjører seg opp til laget , får kontroll , og roper fremover alle har fått - kjør ! Alle sørger for at beskjed kommer fremover.
Kaptein setter rulla i gang igjen.
Spisedrill :
Som varslet på trening skal vi teste spisedrill på RR.
Kapteinen vil roe farten i 60-90 sekunder og vi tar felles matinntak.
Dette er verdifull trening da vi av erfaring vet at enkelte slurver med matinntaket.
Langesone 2 , drikke samt Nutridrink :
Grunnet varmen det blir i morgen vil det bli langet drikke for annen gang etter ca 12 mil.
Vi ønsker også at alle tester Nutridrink , dette vil stå i fremre kasser på sykkel.
Mot slutten kan det bli aktuelt og kjøre taktisk med tanke på tiden.
Lykke til alle sammen !
Frank
- Logg inn for å skrive kommentarer