Lørdag 7.september avholdes årets klubbmesterskap på landevei.
Øvelsen er individuell tempo i Maridalen.
Du er her
Rye17 - Veien til Trondheim-Oslo (møte)
Av Josef Alfons Noll, 29. mai 2016 - 17:31
Forum:
Nå har vi vist igjen at Rye 17 ligger foran skjema når det gjelder kjørestyrken. Ingen som er "for svak" til å være med hele turen nedover. Vi har Tyrifjorden Rundt nå på søndag, og så er det litt igjen til Trondheim-Oslo. Derfor inviterer vi til en diskusjon, pizza++ på torsdag 2. juni etter treningen ca kl 20:00 ved Universitetssenteret på Kjeller (UNIK). Se mer på: https://www.sportsklubbenrye.no/node/27449
Treningsplanen denne uken ser dermed slik ut:
TIRSDAG (KL 1800) | TORSDAG (KL 1800) | SØNDAG (KL 0900) |
---|---|---|
31May, Hverv., tempo | 2Jun, UNIK, rulle | 5Jun, Tyrifj., 07:00 |
Takk til alle for en vel gjennomført Randsfjorden Rundt. Vi satset på en "hard treningsøkt", og jeg tror alle fikk økta :-)
- Hanne fikk vel bekreftelse at det er ingen problem å henge med Rye 17, og at hun til og med klarte å gå i brudd!
- Frode, Mathieu og Josef fikk en ekstra tempo-økt, og den satt godt i.
- Vetle fikk det tungt etter å ha jobbet som en konge de første 10 mil, men trillet bra over mållinjen.
- Rolf tok en bra sjefsavgjørelse etter å ha ventet med hele gjengen på de tre gutter som ikke klarte å fikse slange (det tok 10 min!)
Vedlagt mitt profil som viser at vi hadde knapp 33 km/t snitthastighet på de første 11 mil, og 141 gjennomsnittlig puls. Dette er litt over Trondheim-Oslo fart. Husk at vi kommer bare å sykle 45 min, og så har 1 time pause bak Eidsvoll. Dette klarer vi fint.
Jeg hadde håpet på en tur hvor alle satt igjen med en god følelse, og - slik ble det dessverre ikke. Vi kommet ikke samlet inn i mål, selv om vi syklet kjempebra de første 8 mil sammen. Det var en glede å se at selv svak motvind førte ikke til noen problemer, og at alle hang fint med. Rolf var veldig flink til å legge seg bak og spise, slik at han hadde krefter helt til slutten. Dette er et eksempel for alle: legg deg bak etter 30-45 min, drikk og spis, og så kom tilbake i rulla. Vi har fortsatt en vei å gå når det gjelder å unngå sprekkene og hul, som kan føre til velt, eller ødelegger pga punktering.
Vi fikk en punktering ved 8 mil, og jeg tok en feil beslutning om å "stoppe og fikse" med tre rytter, mens resten skulle sykle rolig videre til matstasjonen. Mathieu, Frode ogj jeg brukte 8 min for å fikse: Den første slangen vi prøvde fungerte ikke, vi slet med gasspatroner og håndpumpene. Frustrerende. Enda mer frustrerende: Vi syklet som "galskap" for å hente inn laget, og ble uoppmerksomt da vi så blålyset (ambulansen som så etter en BOC rytter som hadde veltet) foran oss. Frode tok ut farten, og la seg deretter ut til venstre. Jeg la i vindskyggen på venstre side, og ble overrasket. Klarte ikke å reagere, og gikk over styret. "Nå går det galt" var tanken da jeg fløy gjennom lufta og traff asfalten - men slik ble det ikke. Har 8 plasser hvor det ble sår, og sitter med kort bukse for å få luft til hofta. - Den episoden forteller meg hvor viktig det er med oppmerksomhet hele tiden. Når en er så sliten at man ikke lenger har konsentrasjonen på plass, skal man hvile ved halen.
Gjerne skriv opp hva dere ønsker å diskutere på torsdag.
Vel møt
Josef
- Logg inn for å skrive kommentarer