Du er her

Løpegruppa: Sognsvann. Intervaller

Tirsdager kl 19. Intervalltrening ved Sognsvann (bommen/kiosken).

Tirsdag 5. september: 6x4 = 24 minutter med halvparten pause.

Tirsdag 12. september2x3 + 2x4 + 2x3 = 20 minutter med halvparten pause.

Tirsdag 26. september:  Klubbmesterskap SOGNSVANN kl 19. Distanser kan bli 1000 m, 3250 m og 6500 m (1 og 2 runder rundt Sognsvann).

Oppvarmingen er en runde rundt Sognsvann motsols som tar ca 15-20 minutter.

Alle samles igjen etter hvert intervalldrag og starter samlet igjen.

Alle intervalldrag skal løpes like raskt, første som siste drag (evt kan de siste intervalldragene være de raskeste/progresjon).

Prøv å løpe sammen med de som er på ditt nivå for å få hjelp til å holde et jevnt tempo.

Vi løper ofte i området vest for Sognsvann mot Gaustadjordet.

Man skal helst være uthvilt (ikke støl og stiv i beina) når man løper intervaller. Det betyr ikke langtur eller hard økt dagen før.

 

For de som skal løpe konkurranser (10km, halvmaraton eller maraton) senere i sommer/til høsten, anbefales også en langintervalløkt ca hver 14. dag på f.eks 3x3km i konkurransefart eller litt raskere med 3 minutters pause.

Andre langintervalløkter kan være 3x2km, 2x3km, 2x5km, 1x10km.

Man kan også legge inn korte intervaller/tempodrag på rolige langturer som f.eks. 2x500m eller 2x1000m.

Kategori: 
Trening
Distanse: 
12km
Sted: 
Sognsvann (bommen/kiosken)
Rute: 
Rundt Sognsvann motsols og mot Gaustadjordet
Når: 
Repeats hver uke inntil tir sep 12 2017. Also includes tir sep 26 2017.
tirsdag, 5. september 2017 - 19:00 til 20:10
tirsdag, 12. september 2017 - 19:00 til 20:10
tirsdag, 26. september 2017 - 19:00 til 20:10
Aktivitet: 
Løp
Gruppe: 
Synlig: 
Standard - bruk standard for gruppen