Du er her
Randsfjorden!!
Hei folkens!
Vi kjørte bra idag folkens! Etter Nordmarka var det litt variert innstilling til vår felles innsats, og mange hadde meninger om tempoet, meg selv inkludert. Men dagens innsats var det ingenting negativt å si om!
Forskjellellene var mange i forhold til Nordmarka, ikke bare løypeprofilen. Vi startet mindre hardt, folk brukte ikke for mye krutt i starten, og dette tror jeg vi hadde nytte av hele veien. Vi kjørte fortere på slettene, flere var gira på å få opp farten. Veiene gjorde også sitt til at vi satt tettere og vi fikk mindre vind inn i rulla. Motbakkene tok vi med ro denne gangen også, men ikke så rolig som på Nordmarka. At vi greide å holde trøkket oppe hele veien nordover kan jeg forstå, og det var egentlig forventet, men at vi klarte å holde så inn i helvete trøkk i motvinden mot slutten står det respekt av!! At vi griede å holde den farten i motvind og at vi var slitne helt mot slutten tyder bare på et meget veldisponert løp.
Jeg vet ikke hva som gjorde at vi var så mye sterkere i dag, men jeg tror løypa og asfalten og bakkene bare var enkeltbidrag som var gunstige, men hovedårsaken til dagens suksess var i hodet på oss alle; vi beit tenna sammen mye mer idag, vi dro ut mer av kapasiteten vår. Veldig bra! Dette var moro!!
Fredrik.
- Logg inn for å skrive kommentarer
Godt jobbet
En veldig riktig beskrivelse av dagens ritt Fredrik. Offervilje og den enkeltes mentalitet må ta mesteparten av æren for dette. Selv de som har slitt med litt sykdom i det siste var med å bidro. Skulle nesten tro at de aller fleste har lest rittstategien
Det er likevel to ting som går direkte på sikkerheten som må påpekes.
Når man nærmer seg slutten av transportrekka og skal forberede seg til å gå over i fartsrekka skal man ALDRI snu seg for å se om det snart er din tur. En minimal fartsreduksjon fra rytteren foran deg vil med stor sannsynlighet medføre at du kjører inn i bakhjulet med en velt som resultat. Du skal vente til du hører navnet ditt og se i "blindsonen" når du skal starte rekkeskiftet.
Når det oppstår luker i fartsekka skal ALDRI rytter fra hvilerekka skifte rekke for å hjelpe til med å tette luka. Rytteren foran deg i hvilerekka vil automatisk tro at det er hans tur til å skifte rekke. En slik handlig medfører fare for velt men vil først og fremst ødelegge dynamikken i rulla da det oppstår usikkerhet fra mange om hvem som er sist osv.
Cato
Når du nevner det..
Cato, når du nevner det med skifte til fartsrekka... Ved 3 tilfeller i dag fikk jeg ikke beskjed om at en person hadde gått ut og jeg var blitt til sistemann. Det ble heller ikke ropt fra halen at jeg var sist når disse måtte se at en slik situasjon oppsto. Ble litt småoppgitt 3. gangen jeg fikk en monsterluke å tette sakte men sikkert. Det var også et endel tilfeller under normal veksling navnet mitt ikke ble ropt eller muligens ble nevnt så lavt at jeg ikke hørte det. Jeg antar at siden jeg opplevde dette såpass mange ganger, så er jeg ikke alene. Blir en del stress av sånt, så der har vi et forbedringspotensiale :-)
Enig
Helt enig, likte starttempoet bedre, og i dag tok vi ut det som var å hente. Noen få partier ble litt vel rolige, hvor jeg tror vi kunne ha henta mer på å holde farten litt lenger inn i bakkene, men alt i alt så skal vi jaggu si oss fornøyde i dag. Knallhardt og superbra kjørt på slutten! Jeg har selv akkurat kommet meg opp av sofaen etter å ha syns veldig synd på meg selv et par timer nå. Hahaha! :D
Selv om Quick Timing ser ut til å ha gått ned for øyeblikket, så tror jeg nesten at vi klarte 2. plass av omlag 35 konkurrerende lag i dag. Så får det heller være at Kurt Asle Arvesen og resten av Team Aktiv tok oss denne gangen også. Det gledelige er at vi omtrent halverte avstanden til dem i dag i forhold til Nordmarka Rundt. Det ser forresten ut til at vi kan klare å stille fullt lag med 30 ryttere under Lillehammer-Oslo. Da skal det bli spennede! :-)
Gratulerer med en bra 2.
Gratulerer med en bra 2. plass til Tempoen!
At Aktiv mot kreft vant var jo helt som forventet.
Vi kjørte faktisk ca. 20 sek. raskere enn dere til Bjoneroa. Videre fram til 85 km tipper jeg vi holdt omtrent samme fart. Vi hadde en velt i oppoverbakken der hvor vi tapte 2 - 3 minutter. I motvinden inn mot mål tapte vi ytterligere et minutt eller to, så der kjørte dere sterkt.
mvh
Geir
Rye15
Best gjennomført noen gang!
Må bare si meg enig - utrolig bra gjennomført ritt! Etter min mening, det best gjennomførte rittet de 3 årene jeg har syklet på laget!!
Vi disponerer rittet bra, holder stort sett disiplinert fart i de lengre bakkene og trykket over bakketoppene slik vi kommer raskt opp i fart igjen på flatene. I de mindre kneikene holder vi trykket og farten bra oppe akkurat slik vi skal gjøre! Det er klart det er noe smårusk her og der, men dette var utrolig bra kjørt folkens!
Har sammenlignet power filene fra fjorårets ritt med årets ritt og de viser at vi kjører mye jevnere med mindre rykk og napp. Når vi greier å kjøre på denne måten minimerer på oppbygging av syre og har derfor også mer å kjøre med på slutten. Jeg tror alle følte at det var tungt fra brua og inn, men syns vi kjørte bra i den kraftige motvinden. Vi holdt bra følge med Aktiv mot Kreft det meste av veien her og det til tross for bare 10-11 mann i rulla. I forhold til i fjor så tapte vi 3 minutter fra brua og inn. Noe av dette kan sikkert tilskrives få mann i rulla, men mener selv at motvinden var mye sterkere i år enn i fjor.
Dette lover utrolig bra folkens! Gleder meg til L-O!
Endre
Lim
og jeg kan meddele at det ikke var mangel på lim (eller tape), men at dekket slapp i bomullen under. Veloflex dekket er nok beregnet på lim og ikke tape. Lim ville nok ha trengt inn i bomullen og hindret at det løsnet.
Nå har jeg satt av 3 uker på å lime på et nytt dekk. Får håpe det holder. Har akkurat snakket med Sørensen Sykler og de har satt av en mann til meg som kan jobbe med dette de tre neste ukene fram til Lillehammer - Oslo.
Jeg sa at et en dags stunt ikke holdt. Her må sterk lut til...eller lim...
/Svein
Resultatlister
Her er resultater:
http://hck.no/images/stories/RandsfjordenRundt/resultatliste2011.pdf
Jeg er litt usikker på hva jeg kan lese ut av den, men Aktiv mot kreft er ikke et lag slik som Rye som er påmeldt med et felles navn på gruppa. Den estår av navn med tilhørighet i Ullevål og en masse andre sykkelklubber, deriblandt Rye. (og Kurt Asle står ikke der...)
Det er 15 mann som er kommet inn på 3:29, og vi er på en andreplass med våre 3:37.
Uansett; bra gjennomført
Vel blåst
Lørdagens innstats er klart det noe av det beste jeg har opplevd i mine 3 sesonger med Tempoen. Vi kjørte tette fine rekker , bra trøkk i bakkene (litt hardt ved ett par anledninger) , og bra fart ut på slettene. Tror vi kunne kjørt enda litt hardere i medvinden på vei nordover og ende harder trøkk i nedover bakkene. Det var her vi tapte sammenlignet med Kraftak for kreft og 15t. Og så ble vi igjen stresset når vi ble forbikjørt, men det er uansett ikke noe tema på Lilllehammer da vi starter bak de 3 profflagene.I motvinden på vei tilbak var det en innsats i rulla jeg aldri har sett før. Her tok vi faktisk innpå Kraftak for Kreft i en periode. Med bare ca12 mann i rulla var dette fantastisk kjørt. Vi blir fullt lag på Lillehammer så dette lover veldig godt. Jeg tror hvis vi når de siste 4 ukene får rulla til å sitte enda litt bedre at vi kan være helt oppe i ryggen på proffene. Stå på !
Litt statistikk
Har sett litt på tidene fra Randsfjorden og sammenlignet med fjoråret. Vi var ca 1 1/2 min foran fjoråret ved Bjoneroa (ca 7 mil) og ca 2 1/2 ved passering Fluberg Bru (ca 10 mil). Deretter møtte vi motvinden som var kraftigere i år enn i fjor og vi tapte ca 3 min de siste fem milene sammenlignet med fjoråret.
Når det gjelder Aktiv mot Kreft var vi 3.45 bak de passering Bjoneroa og 7.31 i mål, dvs vi har tapt omtrent like mye første halvdel som siste halvdel av rittet. Til sammenligning var vi drøyt 15 min bak Aktiv mot Kreft på Nordmarka Rundt så avstanden er redusert med ca 8 min og fortsetter vi slik slår vi de så vidt på L-O!
Enige med dere andre at vi syklet bra på lørdag spesielt de siste milene. Vi var 20 sek bak 15 timer'n på Bjoneroa så jeg tror som Kristian at vi burde syklet noe raskere de første milene. En ting vi må bli flinkere på er å gi beskjed som siste mann i rulla. Det var litt for mange ganger det oppstod luker i fartsrekka som følge av at beskjed ikke ble gitt eller at den ble gitt for sent/tidlig/for lavt.
Ole Petter