Lørdag 7.september avholdes årets klubbmesterskap på landevei.
Øvelsen er individuell tempo i Maridalen.
Du er her
Jager rekord i Styrkeprøven..
Av Nils Jørgen Mittet, 19. juni 2011 - 9:12
Forum:
..fra Lillehammer
http://www.dn.no/dnaktiv/article2164250.ece
Vi får sørge for avisoverskiftene når vi er i mål i stedet
Nils Jørgen
- Logg inn for å skrive kommentarer
Ja det er på tide vi får
Ja det er på tide vi får snudd trenden og viser at det er Trondheim-Oslo som gjelder. Lillehammer-Oslo er bare en semidistanse for de slappe som ikke gidder å sykle hele veien.
www.unaas.com
Tjææ, det viser seg jo at det
Tjææ, det viser seg jo at det er fra Lillehammer det er konkuranse så det monner, flatt jærn hele tiden som de også skriver.
Det begrenser seg jo drastisk hvert eneste år hvor mange som ser noe poeng å ligge å vispe seg nedover fra Trondheim i bedagelig fart :-)
Ref: antall påmeldte de siste 5 år (feks)
Men det viser seg jo at det faktisk ikke spiller noen rolle hva lagene heter som plopper opp hvert år, flere av disse er jo Rye ryttere, hvorfor de fortsatt er Rye medlemmer kan jo være en gåte,
at de ikke er ekskluderte kan jo også være en gåte, men det er jo MIN mening da !!!
~Fuji~
Enig med deg Willy Har du
Enig med deg Willy
Har du lisens for Rye og kjører på noen av lagene, så stiller du også for Rye i Styrkeprøven.
Spes når de sattser både på T-O og Lillehammer. Da kjører man ikke for motstanderlaget.
Erik
Ikke for å legge Skår(er) i gleden
For jeg er helt enig med Erik men når både kreften og bakemester Harepus tar oss samtidig som det ikke lenger er mulig å ringe med H(elvetes) T(elefon) C(rap) - nå også under inkognito dekknavn, dvs Team - X, så kan vi jo undres hva definisjonen av en klubb er.
F.eks. skal vi kjøre med drakta eller ei når vi er på utlån? På den annen side hvis det er det som skal til for å beholde profiler i laget, kanskje vi må tenke nytt. Kanskje det er viktig for økonomien i sporten og den enkelte utøver at de får kjøre med logoen til banansponsoren og ikke i rødt, hvitt og blått. Men jeg synes noe av den gamle rivaliseringen ble borte når team-konstruksjonene og pengene kom inn i turritt sporten. Men det er min betraktning.
Har forresten hørt at samme fenomen skal prøves ut i tippeligaen. Freddy Boy skal ta et par serierunde for Molde. Det er jo alltid hyggelig å spille med de som leder.
/espen
/espen
Dette kunne vi fått til i Rye
Dette kunne vi fått til i Rye også, men det må nok tenkes nytt. Jeg kom med forslag på full satsing på lillehammer oslo i fjor men det ble ikke veldig godt mottat... Rye skal være gubbeklubb og kjøre fra Trondheim...
Jeg ville at Expresslaget skulle prøve noe nytt og sykle fra lillehammer, da hadde alle de beste i klubben kjempet om de 30 plassene her istedenfor at de blir fordelt på to distanser. Da hadde vi kanskje fått tilbake noen av de gamle DSSP rytterne som nå kjører for andre lillehammerlag siden det ikke er godt nok nivå på lilehammer laget til Rye.
Vet om flere som hadde kjørt med Rye hvis vi hadde satset på seier fra Lillehammer i stedet :-) og jeg vet vi hadde kjempet i toppen også selv mot sponsorlag.
Synes selv dette er litt synd men kjører selv med United Bakeries fordi nivået ikke er høyt nok i Rye.
Men om Rye satser for fullt neste år på Lillehammer oslo er jeg med :-)
Frode Dalen
Er vel litt høna eller egget
Er vel litt høna eller egget dette her. Hadde de som i år velger å kjøre med sponsor lagene kjørt med 1 laget til Rye ville vi knappet inn på "proff" lagene og hatt en god mulighet til å ta opp kampen. Neste år ville flere ønsket å kjøre Lillehamer med Rye, som igjen la grunnlag for ta steget videre. Målet til Rye har de siste årene vært å vinne Lillehammer - Oslo , men når så mange av de sterkeste forsvinner til sponsor lagene blir dette selvsagt tøft.
Uten at jeg har harde fakta
Uten at jeg har harde fakta her, så er det nok like sterke sponsorkroner i Rye pr i dag som i de lagene dere omtaler som "sponsorlagene". Det meste handler nok om tilliten/lovnaden om å oppnå gode resultater.
Men jeg er helt enig med Frode at Rye må henge med i utviklingen om vi klubben fremdeles skal være en "DSSP klubb"
www.unaas.com
Det kan godt være at XP går
Det kan godt være at XP går for å kjøre Lillehammer -Oslo et år og at man da kan danne et super "kortdistanse" lag. Men enn så lenge er det viktigste for XP å ta tilbake seieren på Trondheim - Oslo og gjøre alt for å få de beste rytterene med på denne distansen. Det er jo dette som er manndomsprøven og er det "STØRSTE" å vinne. Lillhammer -Oslo er jo som et hvilket som helst annet ritt.
At satsingen fra flere lag
At satsingen fra flere lag (HTC, UB, ePartner) er såpass stor tilsier vel egentlig at Lillehammer - Oslo ikke er som et hvilket som helst annet ritt? :)
Mitt poeng er overhodet ikke
Mitt poeng er overhodet ikke å diskutere Trondheim vs Lillehammer. Jeg mener Rye burde ta mål på seg å dominere begge distansene i årene fremover. Lillehammer har vist seg som en meget god arena for rekruttering til XP og som ett godt alternativ hvis man ikke alltid ønsker å kjøre Trondheim som medlem i Rye. Derfor er det viktig at Rye har topp lag på begge distansene. Dette burde vi få til sammen.
Helt sant. Tempoen og 15
Helt sant. Tempoen og 15 timeren er meget gode og viktige rekruteringsarenaer for XP. Og Rye bør ta som mål av seg å dominere begge distansene. Med vår medlemsmasse bør det absolutt være mulig.
Styrkeprøven er stort og mye
Styrkeprøven er stort og mye omtalt og er viktige ritt uansett distanse.
Selvfølgelig kan vi være blant de beste lagene på begge distanser, men å vinne begge går ikke og kommer aldri til å skje. Rye har ikke 60 mann på det nivået som kreves her, ikke 40 heller for den saks skyld. Det må være en hovedsatsing på en av distansene og samle alle de beste der. Det er også forskjellige kvaliteter som skal til på de to distansene. På lillehammer er det vill fart fra start til mål. Må nok opp i borti 46 i snitt for å vinne her, og det er ikke mange i klubben som klarer dette. Hjelper lite om rye er en stor klubb hvis vi ikke har de som er gode nok. På DSSP må man være seigere og psykisk sterk for å holde motet oppe i så lang tid, og man trenger ikke takle de hastigtetene som fra lillehammer, selv om det også selvfølgelig går fort her også til tider.
Mener uansett dette er noe som bør tas opp i det minste diskuteres :-)
Frode Dalen
Slenger meg på..
Enig. Dette bør diskuteres nøye utover høsten. Såvidt jeg har skjønt er det nå 10-20 Ryemedlemmer, hvorav noen har fått ekstraordinær støtte fra Rye/Sponsorer for sin satsning denne sesongen, som nå kommer til å sykle for konkurrerentene under klubbens hovedsatsning denne helgen(!). Jeg syns personlig at dette er en uting, selv om jeg forstår at de aller beste i klubben søker et høyest mulig nivå. Man kan spørre seg om disse semiprofflagene faktisk er uønsket og splittende på turrittnivå...
Det hadde vært svært interessant om vi kunne plukket ut et ritt eller to for neste sesong og slått sammen de aller beste fra XP, Tempoen og NC til et fullt Rye-Xtremelag og sett hvor vi hadde endt opp på resultatlistene. Jeg tror at en slik satsning hadde gjort det mer interresant og morsomt for de aller beste, og jeg tror det hadde vært sammensveisende for både disse Rye-gruppene og klubben som helhet.
Hele situasjonen bør i alle fall diskuteres inngående, hvor klubben og medlemmene bør komme fram til et felles standpunkt og en edruelig målsetning for 2012.
Det er ikke noe i veien for å tenke litt nytt av og til ;-)