Du er her

Vekslinger bak

Hei Tøffinger!

Når man sjekker damer, så er som kjent(?) timing alt. Det samme synes å gjelde vekslinger bak. Har vært gjennom flere år med "try and error" på disse temaene, men synes at det nå tilslutt fungerer i hvert fall  av og til. Videreformidler derfor noen tips for eventuelle andre som måtte være like treige med å ta poengene.  :-)

 

Tiltak I:  Tett bakerst i hvilerekka. Ikke slipp hjulet når du er bakerst i hvilerekka.  En ting er at halekapteinen synes dette er kjekt, men her kan man være helt egostisk:  Har du en halvmeter ekstra glippe, så må denne kjøres inn.  Dessverre må det skje i fartsrekka…

Her skal det kommenteres at noen sier at man skal «snu seg litt» når man er bakerst i hvilerekka for å følge med på mannen som kommer opp som du skal legge deg bak.  Men dette må jeg protestere på.  Som mann er jeg kun istand til å følge skikkelig med på en ting om gangen, og da har jeg mere enn nok med å kontinuerlig se på hjulet foran slik at det ikke blir noen hekting i bakhjulet.

Tiltak II: 100% oversikt over når det er din tur til å gå over. Folk roper navnet ditt på forskjellige tidspunkter - noen tidligere, noen litt senere.  Noen roper høyere, noen lavere.  I stor fart roper man gjerne høyere og tidligere.  For å ha ekstra/full kontroll her, er det to ting jeg synes fungerer bra:  Enten merke seg hvem som er nest siste mann i fartsrekka, slik at du er ekstra forberedt når det er din tur.  Eller merke seg utseendet til fronten av sykkelen du skal legge deg bak, slik at du i sidesynet kan få visuell bekreftelse på når det er din tur.

Tiltak III:  Krev din plass!  Når man er 100% sikker på at det er din tur til å legge deg over, så kommer det viktigste tiltaket:  Når mannen som du skal legge deg bak, ligger på skrå bak deg, så gli rolig 5-10 cm mot fartsrekka.  Her oppnås to ting:  Mannen på skrå bak får et signal om å slippe deg inn, slik at han legger seg helt over i fartsrekka.  Og med litt sideveis klaring til hjulet foran, så er faren for hekting mye mindre, og man kan begynne å flytte skarp-synet over mot siden, fordi nå begynner det å bli viktigere å se til siden mot fartsrekka enn det er å følge med på hvilerekka.  Akkurat her er det hvor «timing er alt».  Når akkurat denne overgangen fungerer og man drar nytte av å ligge i vindskyggen fra både hvilerekka og fartsrekka, så er overgangen i hvert fall av og til en lek!
For å si det litt brutalt:  Akkurat som med sjekking, så kan overgangen til glidefasen gå bra dersom de innledende faser går bra!

 

Avsluttende kommentar:  En annen viktig ting for å kurtisere Kvinner er antagelig evnen til å holde fokus på flere ting samtidig.  Ettersom man som mann ikke er i stand til dette, så betyr dette at menn er dårlige til å sjekke opp damer…  Man kan si mye bra om Gud, men akkurat dette fikk Hun ikke helt til…

 

Bra skrevet Bjørn Siggerud!

 

Dette er jo litt som "rulle" kjøring med damer jo

 

Tilltak 1---- Tett bak!!

 

Tilltak 2----100% oversikt!!

 

Tiltak 3---- (min favoritt) Krev din plass!!

 

NÅ skal Jarle komme med 3 måter han sjekket opp damer rett etter krigen....

 

 

 

Leif Welhaven Løchen 

Leif

Så lang hukommelse har jeg dessverre ikke....men krigen husker jeg.

 

Jarle Kvam

Det som ihvertfall er sikkert, er at når du sjekket din første dame, så lå Leif og suttet på smokken!